Często wizyta profesjonalnego organizatora przestrzeni w naszym domu powoduje u nas stres, bo ktoś narusza naszą osobistą przestrzeń. Wchodzi do strefy, do której dostęp mają tylko nieliczni. To trochę tak, jak przed wizytą osoby sprzątającej mieszkanie -zaczynamy sprzątać, wyrzucamy śmieci, myjemy naczynia, albo przed wizytą osób zajmujących się pielęgnacją roślin, czy ogrodów, podlewamy kwiaty i obrywamy suche listki.

Osoby, które przechodzą do waszego mieszkania świadczyć usługi są profesjonalistami – one widziały wiele w swojej pracy. To one mają rozwiązać wasz „problem”, wykonując swoją usługę. Często boimy się, jak będziemy przez nie postrzegane, jak zostaniemy odebrani. Ja często moim klientom gratuluje podjęcia decyzji o skorzystaniu z moich usług, bo wiem, że rozwiążą one cześć problemów, z jakimi się mierzą, m.in. ten związany z czasochłonnym sprzątaniem, przytłoczeniem związanym z nadmiarem rzeczy. Nie oceniam klienta. Dla mnie osoba, która dostrzega, w jakiś sposób swój „problem”, czy po prostu chce poprawić organizację swojego domu i oddaje się w ręce specjalisty, jest bohaterem. Bo wykonała krok w kierunku poprawy jakości i samopoczucia w domu. To osoba, która ma sobie odwagę i determinację, szuka rozwiązań, by poprawić funkcjonalność swoich czterech kątów.
Kiedy przeanalizowaliśmy aspekt psychologiczny wizyty organizatorki przestrzeni w naszym domu, możemy przejść do ogólnego przygotowania do organizacji przestrzeni.
I w tym miejscu powiem Ci, że moja wizyta nie wymaga specjalnego przygotowania. Jedyne czynności, które warto zrobić to wstawienie zmywarki i brak zalegającego prania. Dlaczego takie czynności? Kiedy będę organizować przestrzeń staram się wyznaczyć miejsce dla każdej rzeczy. Jeśli np. organizuje kuchnię, muszę wiedzieć, ile miejsca na co potrzebujesz. Organizując, staram się zachować miejsce dla przyszłych rzeczy, ale czym innym będzie miejsce dla 2 łyżeczek, a czym innym dla serwisu sztućców dla całej rodziny. Tak samo jest z praniem. W Twojej szafie na pewno będzie miejsce dla 2 T-shirtów, ale jeśli jednego dnia dojdzie ich już 10, to być może musimy zastosować dodatkowy organizer, a może nawet zupełnie inaczej zorganizować przestrzeń.
Uśmiech, pozytywne nastawienie i czas – to klucze do skutecznej organizacji przestrzeni. Praca ze mną bez stresu poprowadzi Cię przez cały proces odgracenia i organizacji przestrzeni. Najlepsze efekty osiągniemy, gdy będę mogła dopasować rozwiązania do Twoich potrzeb, a do tego potrzebuje Twojego czasu. Wiem jak bardzo cenny jest on dla moich klientów, dlatego zawsze staram się dopasować do ich grafików. Nie przeszkadza mi, gdy podczas mojej pracy będziesz zajmować się swoimi obowiązkami, ale proszę o chwilkę uwagi, byśmy mogli wspólnie podjąć decyzję, co warto zatrzymać, a także ustalić, jak najwygodniej będzie Ci korzystać z dostępnej przestrzeni.
Tylko Ty wiesz, czego naprawdę potrzebujesz i jakie masz nawyki, dlatego Twoja chwila uwagi pozwoli mi stworzyć idealne rozwiązania skrojone specjalnie pod Ciebie.
